تا سه ماه دیگر، تهران با پل حافظ خداحافظی میکند. این تصمیم تازه شهرداری تهران، همزمان با انفعال مطلق در زمینه تنفس مازوت در ریه شهروندان اتخاذ شده است. با این بهانه که پل حافظ تاثیری در کاهش ترافیک ندارد پس باید جمعآوری شود.
هرچند مشخص نیست در ازای جمعآوری این پل، شهردار تهران چه تمهیداتی برای کنترل ترافیک در نظر گرفته اما پرواضح است که افزایش حجم ترافیک در خیابانهای حافظ، سمیه، طالقانی و تمام فرعیهای منشعب از آنها، کمترین تاثیرات جمعآوری این پل برای شهروندان تهرانی است.
تهران، شهری که بیش از ۷۵۰ پل، امروز آن را به یک شهر توسعه یافته بدل کرده است. از جمله هفتگانه پلهای «سهگانه حافظ، کریمخان زند، گیشا، ستارخان و پل چوبی» که در بین سالهای ۵۱ تا ۵۳، برای تسهیل تردد کاروان بازیهای آسیایی ساخته شدند و قرار بود موقت باشند.
با شلوغ شدن تهران، این پلها نیز ناخواسته به کمک کنترل ترافیک و تردد شهروندان آمدند و مهمانان همیشگی شهر شدند و به سبب استحکام سازهها، با مرمتهای جزئی، بیش از چهل سال دوام آوردند. درست برخلاف سازههای تازه ساختتر چون پل صدر که بخشی از آن در تولد دو سالگی خود در سال ۹۲ فروریخت!
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
کشور دوست و برادر جدید
افزایش تعرفه، مطالبه همیشگی اپراتورها؟!
گفتوگوی فراز با حسین عبده تبریزی
جشنی برای کودکان کار
جزیره به روایت یکی از قدیمیترین ساکنانش